.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حکایت تکراری زباله در مرکز مازندران!
سالانه 2 ميليارد تومان هزينه براي زباله ساري صرف مي‌شود اين در حالي است كه در بسياري از كشورها نه تنها براي زباله هزينه نمي‌كنند بلكه از آن سرمايه نيز توليد مي‌كنند.
حکایت تکراری زباله در مرکز مازندران!

محسن زارعي فرماندار ساري در جلسه شوراي اداري شهرستان ساري كه در امامزاده عباس شهرستان ساري برگزار شد،از سهميه‌بندي شدن آب در 30 روستاي فرح آباد شهرستان ساري خبر داد و بيان داشت: بايد كار و تلاش شبانه روزي در اين بخش انجام دهيم اما اگر نتوانستيم بايد سهميه‌بندي آب در اين 30 روستا را در دستور كار قرار دهيم.

به گزارش شمال‌نيوز، وي با اشاره به اينكه دو سوم روستاهاي مازندران كمبود آب دارند، تصريح كرد: اگر در روستايي مردم آب نداشته باشند، بخشدار بايد حضور پيدا كند و شخصاً اين مشكل را حل كند.
زارعي خواستار تقسيط جرايم ساخت و سازها شد و خاطرنشان كرد: روزانه ده‌ها مكاتبه در مورد ساخت و سازهاي غير مجاز و عدم ارائه خدمات را داريم در صورتي كه در حوزه شهري مسئوليت ساخت و ساز غير مجاز بر عهده شهرداري است كه اگر شهرداري به درستي نظارت را انجام نمي‌دهد بايد شورا وارد عمل شود.
وي با اشاره به گزارش رئيس سازمان پسماند شهرداري ساري افزود: گزارش پسماندي كه در اين جلسه ارائه شد را قبول نداريم.
وي با بيان اينكه حساسيت موضوع زباله شهرستان ساري به نحوي است كه همه را درگير خود كرده است، اظهار داشت: از دهيار تا شهردار و فرماندار بايد اين موضوع را در اولويت كاري خود قرار دهند.
زارعي با اشاره به اينكه در حوزه پسماند اقدامات فقط براي ساخت كارخانه كمپوست معطوف نمي‌شود، يادآور شد: زباله‌هاي خانگي تا پسماندهاي حيواني نياز به فرهنگ سازي دارند.
فرماندار ساري با اشاره به اينكه زباله‌ها در كنار ما، خيابان‌ها، پارك‌ها و سواحل منظره بسيار ناخوشايندي را ايجاده كرده است، گفت: در همه جا در جاده‌ها نيز زباله ريخته مي‌شود كه همه دستگاه‌ها بايد خود را در اين بخش مسئول بدانند.
وي با بيان اينكه فرماندار و بخشدار از لحاظ قانوني موظف هستند كه در اين بخش فكر اساسي كنند، تصريح كرد: بايد فرهنگ سازي خوبي در اين بخش صورت گيرد.
زارعي به موضوع تفكيك زباله از مبدأ اشاره كرد و يادآور شد: سالانه 2 ميليارد تومان هزينه براي زباله ساري صرف مي‌شود اين در حالي است كه در بسياري از كشورها نه تنها براي زباله هزينه نمي‌كنند بلكه از آن سرمايه نيز توليد مي‌كنند
فرماندار ساري در ادامه گفت: طرح تفكيك زباله از مبدأ به حدي مهم است كه حتي بايد براي يك دستمال كاغذي و يا پوست پيازي كه ريخته مي‌شود حساس باشيم.
وي افزود: بخشداران و دهياران براي فرهنگ‌سازي در بحث تفكيك زباله از مبدأ بايد تلاش كنند.
زارعي با انتقاد از سطل‌هاي زباله 800 كيلويي كه در معابر شهر ساري نصب شده است، خاطرنشان كرد: بحث پسماند و تفكيك زباله از مبدأ با اين سطل‌هاي زباله عملاً ناممكن است و تا زماني كه سه سطل جداگانه براي زباله‌ها در معابر وجود نداشته باشد، فرهنگ سازي و تفكيك زباله از مبدا به درستي صورت نمي‌گيرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدوی 30 خرداد 1389
مدیر عامل پسماند ساری بعد دو سال تلاش جمع اوری زباله خشک را به شرکتی که غیر مستقیم عضو ان هست داده وبه فکر یک میلیون اخر ماه هست نه حل مشکل زباله
علی 30 خرداد 1389
شهردار ساری باانتخاب کارشناس اخراجی موسسه بازیافت استان بعنوان مدیرعامل پسماند نشان داد توجه ای به این مسئله ندارد
نا شناس 31 خرداد 1389
زباله‌هاي كنار خيابان وبين جاده‌ها مسئوليتش با شهرداري است.ماشين شهر داري كه يك هفته پيش در مسير جاده كياسر واژگون شد.احتمالا آشغالهايش را كنر جاده ريختند.ويا اگر راننده‌هاي حال نداشته باشند 140كيلومتر راه را تا مركز دفن زباله بروند يواشكي بين جاده خالي مي‌كنند.چون 140كيلومتر راه زيادي است وبنده گان خدا حق دارند.بعدش تازه راننده‌ها به فكر مردم نطقه پشت كوه هستند بندگان خدا چه گناهي كردند كه آشغال ساروي‌ها به اين منطقه بياد.آقاي فرماندار كه به فكر مردم نطقه نيستند.اگر در هفته دو تا ماشين هم كمتر به اين منطقه بره غنيمته نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كم حرف 31 خرداد 1389
چند نكته:
1- اگر به فرمانداري ارتباطي ندارد كه در امر زباله دخالت كند پس چرا دخالت مي كند؟
2- اگر كار شهرداري به فرمانداري ارتباط ندارد پس چرا تلويحاً از شهردار انتقاد مي كند و شوراي شهر را تحريك مي كند؟
3- اگر به فرمانداري ارتباط ندارد چرا براي دفاع از روستاي خود تلاش زيادي مي كند كه دپوي زباله در نزديكي روستاي ايشان نباشد حالا هر كجا كه مي خواهد باشد؟
4- خيلي لطف فرموديد در مورد يك مسئله بسيار بسيار كهنه ولي مهم اظهار نظر فرموديد كه زباله بايد از مبداء تفكيك شود آنهم نه با خواهش و درخواست كه به عنوان يك تكليف و اجبار.
5- خيلي لطف فرموديد كه سطل هاي زباله زبان نفهم گنده وك شكم درشت را مورد انتقاد جدي قرار داديد. شهردار موظف است همين فردا حكم جنابعالي را اجرا كند و نسبت به انهدام اين زباله دان هاي بد ريخت و زشت اقدام عاجل نمايد وگرنه ... پس كي؟
6- فرماندار محترم اصولا كاري جز سياست بازي ببخشيد انجام وظائف و تكاليف سياسي ندارد. البته چون من شما را خيلي دوستتان دارم اين را به شما مي گويم. به حرف هيچكي گوش نكن و كار خودت را بكن. دو روزه دنيا محل كسب درآمد و خوش گذراني است. مبادا از دوستان ديگر نظير ... و ... كه 400 الي 500 ميليون تومان پول بي زبان خودشان را از درآمدهاي صد در صد حلال و بي غل و غش خود بدون هيچ چشم داشتي با حمايت بي شائبه و كاملاً قانوني و بدون تبعيض شما خرج ستاد انتخابات آقاي رئيس جمهوري فرمودند كه انشاء الله دستشان درد نكند و خداوند امثال اينها كه تنها خدمتگزاران واقعي هستند زيادتر بفرمايد و بدون هيچ تقلب و تخلفي نتيجه عالي از اين سرمايه گذاري بي منت گرفتند و 99/99 درصد از مردم را به راي دادن به رئيس جمهوري محبوب تشويق كردند و .... عقب بيفتيد.
7- كي گفته حق شما فقط فرمانداري است. چرا شما استاندار نشويد. مگر استانداري مثل كريمي و طاهايي تخم دو زرده خورده اند كه از شكم مادر بيرون نيامده حكم استانداري براي آنها زدند. شما والاتر و مخلص تر از آني هستيد كه ديگران از شما سبقت بگيرند. ول كن اين تعهد و بچه بازي هاي مرسوم سياسي را. چند تا فحش درشت نثار فتنه گران و سران نابكار آنها و بخصوص عليه اونايي كه قبلاً و اخيراً دل رهبري را خون كردند و برايشون نامه مي نويسند بكن و سعي كن فحش هاي شما كمي غليظ تر باشد تا مطابق ميل و مقبول درگاه واقع شود و سپس متوقع باش كه مثل بلايي كه بر سر صابري بيچاره با همه چاپ + لوسي هايي كه كرده بود بر سر استاندار حاضر آورده و حكم مبارك از كف با كفايت وزير كشور يا رئيس جمهور دريافت فرمائيد.
8-فقط بي معرفتي نكن و حق و حقوق من نويسنده را ملاحظه بفرما كه سخت به آن نيازمند هستم و قول وثيق مي دهم كه در ادامه راه از رفاقت چيزي برايتان كم نگذارم و به اصطلاح سنگ تمام بگذارم تا به درجات رفيع مقامات بالا و بالا و بالاتر صعود كنيد و انشاء الله كانديداي وزارت آينده باشيد تا همه ما به حكم وظيف به وجود شريف جنابعالي نه از روي اجبار و اكراه كه از سر شوق و ذوق افتخار كنيم.
9- بس است يا باز هم توقع داري بنويسم. امر امر شما و اطاعت از ما. هر وقت نياز داشتيد يك تك زنگ يا اس ام اس مرحمت فرمائيد حتماً در خدمت خواهم بود.
امیر 31 خرداد 1389
متاسفانه اظهار نظر هایی که درج شده، پیش از آنکه کارشناسی باشد، احساسی است!
مسلما اگر شما شهروند ساروی باشید، از شنیدن این خبر شگفت زده می شوید.
(امیدوارم آقای رمدانی نظر بنده رو درج نمایند)
رضا 31 خرداد 1389
بحث زباله چه ربطی به فرماندار داره بگذارید معتادادینی که پلاسیک ظرف زباله دم در خانه ها پاره می کنند و شب در سطل زباله که به تازگی بزرگ شدند مخوابند وهم چنین افغانیها که هم زباله جمع مکنند وهم خانه ها را شناسایی مکنن برای سرقت که به تازگی از بقیه شهرها به ساری میان در مرکز استان ادامه پیدا کند .
علی 31 خرداد 1389
اگر فرماندار راست میگوید شرکتی که پارسال برای تفکیک وجمع اوری زباله پیمانکار شهرداری بود وبرای اولین بار بعد از انقلاب پنجاه دستگاه موتور سه چرخ اورد و اموزش هم به خانوادهها داده بود را فراری نمی داد.تا شخصی با همکاری یک افغانی جای اون را بگیرند
احمد 31 خرداد 1389
به شهردار ساری به خاطر انتخاب کسی که در اولین روز اداری خود مدیر عامل پسماند شده تبریک می گویم
يك شهروند كوچك ساروي 1 تير 1389
بسيار جالب است كه فرماندار محترم ساري از بيان كلمات و اطلاعات غير واقعي براي حمله به شهردار نمونه كشور و يك مدير متخصص (فوق ليسانس منابع طبيعي) و با سابقه بيش از 10 سال كار تحقيقاتي و اجرايي در موضوع پسماند استان استفاده مي كند. بجرات بايد گفت كه يكي از مديراني كه باتوجه به تخصص اش انتخاب شد مدير سازمان پسماند ساري است و از اين بابت بايد به شهردار ساري تبريك و احست گفت. آقاي فرماندار محترم شما اگر صادقيد بهترين زمين مربوط به شهرداري را به يك شركت خصوصي سود جو هديه نمي كرديد و براي مديريت پسماند ساري مشكل ايجاد نمي كردي؟ از اظهارات غير تخصصي شما در جلسه فوق كاملا پيداست كه شما نه تعريف پسماند، نه مديريت پسماند و نه تفكيك از مبدا را مي داني!!!!؟؟؟ چون اظهارات شما كاملا اشتباه است و بعنوان شهروند ساري از اين بابت حجالت مي كشم. لطفا تو را خدا اجازه بده در اين موضوع كاملا تخصصي، موضوع توسط متخصصين انجام شود. از اينكه شهردار محترم و شوراي شهر و استاندار محترم و اين مدير جديد پسماند، زمين مورد نظر مديريت پسماند را از دست يك زمين خوار در آوردند اينقدر ناراحتي نكن زيرا ممكن بعضي ها فكر بد در مورد شما بكنند كه اين خيلي خوب نيست. خدا روزي هركي را ميداند چطور بدهد. آقاي فرماندار محترم نصيحت مي كنم تا اجازه بدهي گند زباله را متخصص مربوطه دفع و رفع كند و براي همين يك سازمان تخصصي در شهر ايجاد شد. از شما انتظار است كه دست مديران را بگيري نه دست شركت هاي خصوصي سودجو و زمين خوار. لطفا در حوضه هاي تخصصي كمي دقيق تر باشيد. آفرين بر مديران بسيجي و دلسوز شهر و شهرداري. آقاي فرماندار شما بايد حامي شهر و شهرداري و سازمان پسماند باشيد نه دلسوخته و حامي يك شركت خصوصي سوجو و معلوم الحال. واقعا عجيبه از شما؟؟؟!!!!!
نا شناس 1 تير 1389
علاوه بر مباحث ذکر شده با توجه به شاختی که این جانب از مدیر عامل پسماند دارم انتخاب ایشان از سوی شهردار واعضای شورا اصولگرا ساری بعید بود .البته من نمی دانم ایشان چطور به هدف مدیریتی خود رسیده چون برای این هدف منتظر پیروزی کاندیدای شکست خورده انتخابات رییس جمهوری سال گذشته بودندن
شهروند 1 تير 1389
وقتی مطالب بالا رو مطالعه کردم خجالت کشیدم که بگم من هم یه شهروند ساروی هستم.اولاً باید خسته نباشید بگم به پرسنل زحمت کش شرکت فعالان بازیافت، بنده در منطقه نهضت زندگی می کنم و تفاوت را نسبت به چند سال پیش که آموزش دادند و رها کردتد حس می کنم. چون هم به موقع برای جمع آوری مراجعه می کنند و هم با هدایا تشویق می کنند. دوماً به جای ایجاد مشکل و سنگ اندازی بهتره ما شهروندان برای زیباتر شدن شهر و محیط زندگی با این شرکت همکاری کنیم.
نا شناس 3 تير 1389
من در خیابان نهضت زندگی می کنم وچیزی بنام شرکت فعالان وجمع اوری زباله توسط انها نه دیدم نه از کسی شنیدم. چه بسا که هدایا نیز هم می دهند؟
نا شناس 3 تير 1389
جمع اوری زباله توسط شرک فعالان بازیافت در خیابان نهضت به همین معتادانی که با گاری زباله دم در خونهها را پاره پوره می کنن و می برن را می گید
نا شناس 4 تير 1389
واقعا جای خجالته که چشم ندارین یه مدیره باسوادو ببینین.
navid 6 تير 1389
واقعاً رسيدن به منافع شخصي ومطامع دنيوي به چه قيمتي ؟؟؟!!! به قيمت فروختن آخرت ؟! و زير پانهادن حقيقت ،وجدان وانصاف؟! استفاده از ابزار تهمت ،افتراء ،دروغ ،نيرنگ وبرچسب هاي سياسي جهت تخريب شخصيت يك فرد مسلمان ومتعهد به نظام بسيار ناجوانمردانه وبه دور ازانسانيت وديانت است ،كه البته درجامعه امروز ،با رشد وارتقاء شعور سياسي ونگاه منصفانه وهمراه باقدرشناسي مردم فهيم وهوشيار ما ديگر كاربردي ندارد و به شدت نخ نما وكهنه گرديده است.
اينجانب با توجه به شناختي كه ازنزديك وبه مدت زمان طولاني از شخص مدير عامل سازمان پسماند دارم ،درشخصيت ايشان چيزي جزاعتقاد قلبي والتزام عملي به اسلام ،نظام ورهبري نديده ام كه دراين خصوص بسيار مقيدومتعهد مي باشد كه اتفاقاً برخلاف اظهار نظرهاي ذكر شده ايشان از مبلغين و علاقه مندان به كانديداي اصولگراي رياست جمهوري سال گذشته ورئيس جمهور مقتدر فعلي مي باشد.
توصيه بنده به دوستداران دلسوز نظام به عنوان يك برادر ديني كوچكتر اين است كه بيائيم مديران جوان ،متعهد ،متخصص ،بسيجي واصولگراي نظام راكه جزء سرمايه هاي نظام مقدس ما مي باشند را هزينه وقرباني هواهاي نفساني وزد وبندهاي دنيوي وسياسي خود نكنيم وباتأسي به سخنان گوهربار مقام معظم رهبري «تقواي سياسي» و «نقد منصفانه» راسرلوحه قضاوت خود درمورد مديران با انگيزه ، سالم ،صادق وصالح قرار دهيم وحمايت وپشتيباني همه جانبه خود را از مديران متخصص ،متعهد وبومي شهر ،منطقه واستانمان با خصوصيات ذكر شده داشته باشيم.
اميدوارم دوست وبرادر بسيجي ،ايثارگر وهمرزم قديمي ام ،جناب آقاي رمداني نظر بنده را درج نمايند.
اتم 19 آذر 1389
فکر می کردم شما آقای رمدانی نظرات منو منعکس کنید ولی.....................
اتم 22 آذر 1389
آقای رمدانی براتون متاسفم شما رسانه هستین چرا نظرات منو انتقال نمیدین اگه از دکتر تعریف میکردم انتقال میدادی مدیریت بسماند ساری یک مار خوش خط وخاله که نقاب اسلام داره چشماتونو وا کنید. متاسفم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.